Sterofoniczna gramofonowa płyta testowa




Strona startowa

Elektroakustyka

Płyty testowe





Stereofoniczna gramofonowa płyta testowa



Przetestujmy twój gramofon.

(STRONA A)

1. RAIN DOROPS KEEP FALUN’ ON MY HEAD (B. BACHARACH-H. DAVID) Gra: Count, Buffalo, Big, Pand.
2. Lokomotywa Biei 4110.
3. Fajerwerki.
4. Ankematsu / Samurai: Yoshizumi Jichi, Shamisen: Hanagaki Yoshihide, Kamijo: Yoshizumi Kotoki.
5. Matka / Skład: Yoshinao Nakata, Teksty: Tadao Sakata, Fortepian: Yoichi Miura, Refren: Chinese Junior College Flau Encore, dyrygent: Kondo Yasutoshi.
6. HGICHI THE EARLESS (P. H. NORDGREN) Fortepian: Izumi Ogino.
7. Festiwal Kwiatów / EL HUMAHUAQUESO (E*P. ZALDIVAR) Wykonane przez orkiestrę symfoniczną.
8 AN OLD FASHIONED LOVE SONG (PAUL WILLIAMS) Wykonanie: Kyohei Tsutsumi i Silva.
9. CLOSING THEME〜AROUND THE WORLD (V.YOUNG-HADAMSON SUNGER).

Prawdą jest, że popyt ze strony użytkownika na nagrania testowe wzrasta wraz z wysoką jakością i ulepszeniem sprzętu odtwarzającego. Muzyka i efekty dźwiękowe zawarte na tej płycie są nie tylko zwykłą demonstracją nagrań, ale wybrano je aby cieszyć muzyką wielką rzeszę audiofilów na całym świecie. Bez względu na to, jaką lubisz muzykę, jeśli posiadasz zaawansowany sprzęt do odtwarzania, zalecamy, abyś podjął wyzwanie odtworzenia wszystkiego, co zostało nagrane na tej płycie.
Nagranie 1. Słuchaj uważnie tłumienia, zakresu częstotliwości i zakresu dynamicznego.
Nagranie 2. jest dźwiękiem, który jest najbardziej odpowiedni dla testu odporności na skoki dynamiki używanego sprzętu. Słuchaj uważnie skoków poziomu dźwięku.
Nagranie 3. Bardzo niska częstotliwość, dźwięk fajerwerków wstrząsających ziemią. Proszę uważnie wysłuchać nagranie.
Nagranie 4. Reprezentatywne instrumenty Japonii: Shamisen itd. Zwróć szczególną uwagę na wysokość i jakość dźwięku.
Nagranie 5. W dźwiękach kobiecego chóru są szczególnie zauważalne wszelkie zniekształcenia, więc uważnie sprawdź, jak słychać te piękne głosy.
Nagranie 6. Nie ma instrumentu, który wymaga tak wysokiej jakości zapisu jak fortepian. Zakres częstotliwości i zakres dynamiki są bardzo szerokie, dlatego należy uważać na niuanse jakości dźwięku podczas odtwarzania.
Nagranie 7. Lokalizacja instrumentów. Zwracaj uwagę na ruch dźwięku i ucinanie dźwięku w miarę, jak on się porusza.
Nagranie 8. Słuchaj stereofonicznej lokalizacji każdego instrumentu podczas słuchania muzyki.
Nagranie 9. Dźwięk przelatującego odrzutowca i duża orkiestra filharmoniczna. Należy zwrócić uwagę na odczucia skali każdego tonu, rozdzielczość każdego instrumentu itp.
Gdy usłyszysz cały zapis i zmienisz urządzenie odtwarzające zauważysz zmiany jakości dźwięku i różnice w niuansach muzycznych podczas słuchania muzyki.



Pobierz stronę a płyty testowej (zapis testu gramofonu)

(STRONA B)

Sygnał testowy dla urządzenia odtwarzającego stereo:
(1) Sygnał dla testu równowagi poziomu kanału lewego i prawego - metronom 15 sekund.
(2) Sygnał testu fazy - biały szum w odwróconej i zgodnej fazie 5 sekund 3 razy każdy.
(3) Sygnał testowy poziomu wyjściowego urządzenia reprodukcyjnego - 1 kHz 5 cm/s 30 sekund.
(4) Sygnał testowy - ton podstawowy A - 440 Hz kanał lewy i prawy 15 sekund każdy.
(5) Sygnał testu nierównomierności obrotów - 3 kHz 120 sekund.
(6) Sygnał przemiatania tonów niskich od 20 Hz do 1 kHz 30 sekund.
(7) Cisza - 30 sekund.
(8) Tony częstotliwości wysokich - 1 kHz 15 sekund; 15, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 kHz przez 10 sekund każdy.
(9) Tony częstotliwości niskich - 1 kHz 15 sekund; 800, 500, 400, 300, 200, 100, 70, 50 Hz 10 sekund każdy sygnał testowy.

4-kanałowe urządzenia odtwarzające RM:
(1) 4-kanałowy sygnał testowy balansu poziomu - 1 kHz.
(2) Sygnał kierunkowy pojedynczego obrazu dźwiękowego - 1 kHz.
(3) Obracanie obrazu dźwiękowego - "Rain guard" Reiko Nishi. Link

Sygnał testowy dla urządzenia odtwarzającego stereo:
(1) Do testu balansu poziomu kanału lewego i prawego metronom. Dźwięk metronomu jest zarejestrowany dwukrotnie na lewym i prawym kanale. Wybierz miejsce, w którym fala stojąca jest tłumiona i nie ma zmiany głośności z powodu częstotliwości.
(7) Rowek ciszy (sygnał S/N dla sygnału) W tym nagraniu nie ma dźwięku. Służy on do sprawdzania dźwięków zakłóceń z obracających się części odtwarzacza (takich jak dudnienia i wibracje). Możesz również zmierzyć S/N w porównaniu do sygnału odniesienia 1 kHz.
(8) Tony wysokie (dla kontroli charakterystyki częstotliwości) Ton modulowany częstotliwościowo (FM) napięciem piłokształtnym 16 Hz. Zarejestrowano 1 kHz przez 15 sekund, a następnie 10 sygnałów 15 kHz, 10 kHz, 9 kHz, 8 kHz, 7 kHz, 6 kHz, 5 kHz, 4 kHz, 3 kHz, 2 kHz, 1 kHz przez 10 sekund, każdy na poziomie -17 dB VU. Oprócz sprawdzenia charakterystyki częstotliwościowej urządzenia odtwarzającego, można również użyć miernika poziomu dźwięku do pomiaru pasma przenoszenia w pomieszczeniu odsłuchowym.
(9) Tony niskie (dla kontroli charakterystyki częstotliwości) Zarejestrowano 1 kHz przez 15 sekund, następnie 800 Hz, 500 Hz, 400 Hz, 300 Hz, 200 Hz, 100 Hz, 70 Hz i 50 Hz na poziomie 0 dB VU przez 10 sekund każdy. Kanał lewy i prawy znajdują się w fazie na tym samym poziomie. Użyj tego testu, aby sprawdzić charakterystyki częstotliwościowe w zakresie tonów niskich .

Przetestuj sygnał dla 4-kanałowego urządzenia odtwarzającego RM:
(1) 1 kHz (4 kanały - sygnał poziomu równowagi) sygnał 1 kHz jest nagrany najpierw z przedniego środka (FC), następnie z tylnego środka (BC). Dostosuj równowagę poziomu, aby obraz dźwięku był zlokalizowany we właściwej pozycji.
(2) Dźwięk obrotu 1 kHz (sygnał dla kierunku pojedynczego obrazu dźwiękowego). Nagrany jest sygnał 1 kHz, który obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Źródła dźwiękowe są z przodu w środku (FC), z przodu z prawej (RF), z prawej (RC), z tyłu z prawej (RB), z tyłu w środku (BC), z tyłu z lewej (LB), z lewej (LC), z przodu z lewej (LF).
(3) Dźwięk pojedynczej rotacji dźwięku. Piosenka i akompaniament są nagrane dwa razy, ruch dźwięky jest zgodny z ruchem wskazówek zegara. Jeśli poprzednie regulacje zostaną wykonane prawidłowo, obraz dźwiękowy obróci się wokół ciebie. Piosenka, której słuchamy, to "Rain guard", a piosenkarką jest Reiko Nishi.



Pobierz stronę b płyty testowej (zapis testu gramofonu)

Tłumaczenie automatyczne z języka japońskiego za pomocą systemu AICSML789-2019,
na podstawie oryginalnej instrukcji płyty testowej Tokyo Shibaura Electric Co., Ltd. STEREO Toshiba EMI Corporation, opracowanej przez: Mamoru Enokawa, Yoichi Gokata, Hiroshi Hachihiro.


Strona startowa

Elektroakustyka

Płyty testowe





© 2000-2023 EJK. All rights reserved. Jerzy Kazojć.